1034 budapest, tímár u.24., tel.: 30 396 4043 / 20 434 3486

Hegyen-Völgyön egyesület

Fórum
Persze minden a terv szerint alakult mire beértünk a Moszkva térre kisütött a nap.:)
Köszönjük a szervezést, a jó társaságot, reméljük a második félidő is jól sikerült!? Mire mi hazaértünk már a nap is kezdett "sütni" :) Piri, Ildi, Attila
Újra túrázunk, gyertek szeptemberben a Kékre!:)
Szombaton találkozunk a Kő-hegyen! Hurrá, hurrá, hurrá!!!
Fontos tudnivalók, ha túrzni megyünk

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

 










Hogyan készüljünk a biciklitúrára?

Hogyan készüljünk a gyalogtúrára?
Hogyan készüljünk a vízitúrára?
Hogyan készüljünk a sátortáborra?
Hogyan táplálkozzunk egészségesen?
Hogyan védekezzünk a nap káros hatásai ellen?

 



Hogyan készüljünk a biciklitúrára?

1. Döntsük el, hogy kivel szeretnénk túrázni (barátokkal, családunkkal stb.) és ellenőrizzük, hogy mindenki tud-e biztonságosan kerékpározni!

2. Válasszuk ki a megfelelő tavat, vagy ha már tapasztaltak vagyunk, folyót, amely minden résztvevőnek teljesíthető lesz, érdeklődjünk a folyók vízállásáról!

3. A tó vagy folyó térképét tanulmányozva számoljuk ki a túra hosszát távolságban és időben, és ne felejtsük el, hogy folyásiránnyal szembe evezni jóval nehezebb!

4. Az internet (www.koponyeg.hu, www.idokep.hu) vagy egyéb segítséggel tájékozódjunk a várható időjárásról!

5. Válasszuk ki az indulási helyünket és az időpontot (minél korábban indulunk annál jobb)!

6. Keressünk kenukölcsönzőt és győződjünk meg arról, hogy a kenu mellé lapátot és mentőmellényt is kapunk!

7. Csomagoljuk be a túrára a felszerelést:

    - megfelelő elemózsia (szendvicsek, zöldség, gyümölcs, csapvíz, vagy tea)
    - esőköpeny, pulóver, pótzokni
    - elsősegélyfelszerelés
    - mobil telefon (vészhelyzet esetére)
    - a legközelebbi kórház címe
    - a résztvevők szüleinek, hozzátartozóinak telefonszáma

8. Tegyük be a túranaplónkat, hogy értékes feljegyzéseket készíthessünk, és persze ne felejtsük el a fényképezőgépet sem!

   
Jó túrázást!




Hogyan készüljünk a gyalogtúrára?

1. Döntsük el, hogy kivel szeretnénk túrázni (barátokkal, családunkkal stb.)!

2. Válasszuk ki a megfelelő terepet, amely minden résztvevőnek teljesíthető lesz!

3. A terület térképét tanulmányozva számoljuk ki a túra hosszát távolságban és időben, és ne felejtsük el a szintemelkedést sem belekalkulálni a túrába!

4. Az internet (www.koponyeg.hu, www.idokep.hu) vagy egyéb segítséggel tájékozódjunk a várható időjárásról!

5. Válasszuk ki az indulási helyünket és az időpontot (minél korábban indulunk annál jobb)!

6. Csomagoljuk be a túrára a felszerelést:

    - megfelelő elemózsia (szendvicsek, zöldség, gyümölcs, csapvíz, vagy tea)
    - esőköpeny, pulóver, pótzokni
    - elsősegélyfelszerelés
    - mobil telefon (vészhelyzet esetére)
    - a legközelebbi kórház címe
    - a résztvevők szüleinek, hozzátartozóinak telefonszáma

7. Tegyük be a túranaplónkat, hogy értékes feljegyzéseket készíthessünk, és persze ne felejtsük el a fényképezőgépet sem!

   
Jó túrázást!




Hogyan készüljünk a vízitúrára?

1. Döntsük el, hogy kivel szeretnénk túrázni (barátokkal, családunkkal stb.) és ellenőrizzük az úsznitudást!

2. Válasszuk ki a megfelelő tavat, vagy ha már tapasztaltak vagyunk, folyót, amely minden résztvevőnek teljesíthető lesz, érdeklődjünk a folyók vízállásáról!

3. A tó vagy folyó térképét tanulmányozva számoljuk ki a túra hosszát távolságban és időben, és ne felejtsük el, hogy folyásiránnyal szembe evezni jóval nehezebb!

4. Az internet (www.koponyeg.hu, www.idokep.hu) vagy egyéb segítséggel tájékozódjunk a várható időjárásról!

5. Válasszuk ki az indulási helyünket és az időpontot (minél korábban indulunk annál jobb)!

6. Keressünk kenukölcsönzőt és győződjünk meg arról, hogy a kenu mellé lapátot és mentőmellényt is kapunk!

7. Csomagoljuk be a túrára a felszerelést:

    - megfelelő elemózsia (szendvicsek, zöldség, gyümölcs, csapvíz, vagy tea)
    - esőköpeny, pulóver, pótzokni
    - elsősegélyfelszerelés
    - mobil telefon (vészhelyzet esetére)
    - a legközelebbi kórház címe
    - a résztvevők szüleinek, hozzátartozóinak telefonszáma

8. Tegyük be a túranaplónkat, hogy értékes feljegyzéseket készíthessünk, és persze ne felejtsük el a fényképezőgépet sem!

   
Jó túrázást!




Hogyan készüljünk a sátortáborra?


1. Döntsük el, hogy kivel szeretnénk táborozni (barátokkal, családunkkal stb.)!

2. Válasszuk ki a megfelelő területet, ellenőrizzük, hogy a táborozásra alkalmas és engedélyezett!

3. Mérjük fel a környéket, tájékozódjunk a környék természeti látnivalóiról, kulturális érdekességeiről és a lehetséges programokról !

4. Az internet (www.koponyeg.hu, www.idokep.hu) vagy egyéb segítséggel tájékozódjunk a várható időjárásról!

5. Válasszuk ki az indulási helyünket és az időpontot. Tervezzük meg az utunkat, tájékozódjunk a menetrendről (www.menetrendek.hu).

6. Gondoljuk végig a tábor étlapját, és vásároljuk meg a szükséges hozzávalókat, ételeket vagy a tábor közelében keressünk étkezési lehetőséget!

7. Csomagoljuk be a tábori felszerelést:

    - sátrak, polifoam, hálózsák, vízeskannák, mosogatóedények, mosogatószer, fertőtlenítő
    - WC papír, gyufa, újságpapír, bogrács, bográcsállvány, poharak, tányérok, evőeszközök
    - esőköpeny, váltásruha, váltáscipő, zseblámpa, naptej, szúnyogriasztó
    - elsősegélyfelszerelés
    - mobil telefon (vészhelyzet esetére)
    - a legközelebbi kórház címe
    - a résztvevők szüleinek, hozzátartozóinak telefonszáma

8. Tegyük be a túranaplónkat, hogy értékes feljegyzéseket készíthessünk, és persze ne felejtsük el a fényképezőgépet sem!

Jó túrázást!




Hogyan táplálkozzunk egészségesen?

Mit együnk és igyunk:   
   
Sok zöldséget   
Sok gyümölcsöt   
Friss tejterméket: sajt, tej, joghurt   
Főzeléket, friss húst, halat   
Csapvizet, teát   

Mit NE együnk vagy igyunk:
Sok chipset
Sok édességet
Sok csokoládét
Fagyasztott készételeket, pizzát
Colát, energiaitalt


1. Mindig törekedjünk a napi többszöri, kis mennyiségű étkezésre (minimum háromszori étkezés egy nap)!

2. Tartsunk egyensúlyt a zöldség-, gyümölcs- és húsfogyasztásban!

3. Lehetőleg csapvizet igyunk, vagy teát, kakaót! Óvakodjunk az energiaitalok és cukros üdítők fogyasztásától!

4. Együnk ülve, nyugodtan! Ne siessünk az étkezéssel!

5. Ha tehetjük együnk együtt a családunkkal, barátainkkal!


Jó étvágyat, jó egészséget!





Hogyan védekezzünk a nap káros hatásai ellen?


1. Nagy melegben és napsütésben mindig viseljünk könnyű ruházatot, amely a vállakat és a fejet is takarja! A pamut és lenvászon anyagok a legmegfelelőbbek erre a célra!

2. Válasszunk olyan napkrémet, amely megfelelően véd a nap ellen, figyeljünk az UVB/UVA számokra a csomagoláson (15 vagy annál magasabban legyen)!

3. Lehetőleg tartózkodjunk árnyékban, hűs helyen és csak a legszükségesebb esetben menjünk napra!

4. Viseljünk megfelelő napszemüveget!

5. A napozást kerüljük, 10 óra és 16 óra között semmiképpen ne feküdjünk a napon és a vízben is csak rövid ideig tartózkodjunk, mert a visszaverődő fény is károsíthatja egészségünket

6. Az internet (www.koponyeg.hu, www.idokep.hu) vagy egyéb segítséggel tájékozódjunk a várható időjárásról!


Vigyázzunk egészségünkre!

Belépés
Regisztráció / Tagi jelentkezés
Megosztás


Események
« 2018. június »
HKSzCsPSzV
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Következő túráink